Termékek

Akciók
Táplálékkiegészítők Bioélelmiszerek-Superfood Reformélelmiszerek Teafüvek Natur & Biokozmetikumok Cukor-Laktóz-Glutén érzékenység Öko mosó és tisztítószerek Könyvek Biotech USA. Scitec Nutrition Pharmekal vitaminok Szafi termékek Ezerjőfű
Friss hírekért és információkért kövesd a Facebook oldalunkat!

Itt van az ősz,itt van újra...

 Az őszi hónapok mind a szabadidőben, mind a táplálkozás terén remek lehetőséget biztosítanak a hideg évszak előtti feltöltődésre.

Ha már nyáron nem volt lehetőségünk - legalábbis az év legmelegebb évszaka idén nem kényeztetett túl sok jóval - a feltöltődésre, pótoljuk azt most.

Ha süt a nap, mindenképpen érdemes kimozdulni, főként mert már nem sokáig lesz rá alkalmunk. Télen már biztosan több időt töltünk otthon, mint az őszi hónapokban, ráadásul általában a táplálkozási magatartásunk is megváltozik. Ez persze nemcsak rajtunk múlik, novembertől egészen jövő év végéig egész egyszerűen már nem jutunk hozzá annyi értékes, vitamindús tápanyaghoz, mint most. Ezért érdemes kicsit jobban koncentrálni az őszi feltöltődésre.

Lehet, hogy úgy találjuk, túl hűvös van, de ilyenkor elég csak belegondolni, milyen lesz a mínuszokba és máris megjön a kedvünk egy kis sétára, túrára, vagy futásra.

Az immunrendszerünknek ezzel mindenképpen jót teszünk, ahogyan azzal is, ha sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk. Ami most még megtalálható a boltok polcain és a piacon, az hamarosan eltűnik, vagy jóval gyengébb minőségű társa váltja.

A természet téli álma előtt az ősz valóságos bőségszarut zúdít ránk, melynek tartalma - almák, finomabbnál finomabb szőlők, diófélék, sütőtök stb. - csak arra vár, hogy az asztalunkra kerüljön, és ízletes, tápláló étkek formájában hozzájáruljon fittségünkhöz, melyre szükségünk lesz a zord téli hónapok alatt.

A természet kincsei mellett minőségi, természetes alapanyagokból készült táplálék-kiegészítőkkel is megtámogathatjuk az immunrendszerünket, ám ne feledjük, ezek a termékek csak ráerősítenek az egészséges életmódra, nem pótolják azt.

Télen minden bizonnyal nehezebb, kevésbé egészséges ételeket juttatunk majd a szervezetünkbe, különösen ünnepek környékén, ezért a helyes táplálkozás az év ezen időszakában különösen fontos.

Egy kis torna senkinek sem árt… ősszel sem. Ne álljunk hát le a rendszeres testmozgással, vagy ha eddig nem volt az életünk része, akkor mostantól építsük be a programunkba. Egyrészt ugyanis boldogság hormonokat szabadít fel, melyekre igencsak szükségünk lesz, ahogy egyre többet kell nélkülöznünk a nap simogató fényét. Másrészt segít kordában tartani a kilókat, melyek nagyon gyorsan felugranak ránk a szezonális finomságoknak és annak köszönhetően, hogy az egyre hűlő időben hajlamosabbak vagyunk a szokottnál alapból kevesebbet mozogni. Harmadszor pedig erősíti az immunrendszerünket is, így míg másokat levernek az erre az időszakra jellemző nyavalyák a lábukról, addig mi egészségesen élvezhetjük az életet.


Séta, a biciklizés, és a túrázás lendületben tartja az immunrendszert, és gondoskodik róla, hogy a légzőszervek hozzászokjanak a hidegebb levegőhöz. Előfordulhat, hogy a szervezet az edzést követő 24 órában érzékenyebb a fertőzésekkel szemben. Ezért ne fusson vagy kocogjon minden nap, hagyjon időt szervezetének a pihenésre, és figyeljen oda arra, hogy bármit is sportol, ne izzadjon, mert a nedvesség és a hideg hatására nagyon könnyen megfázhat vagy akár tüdőgyulladást is kaphat, semmi estre se erőltesse túl magát!

A szauna nem csak a bőrnek tesz jót, de edzi az ereket és az immunrendszert is.
Egyen levest! Egy kis meleg húsleves vagy zöldségleves nagyszerű hatással van az egészségre, ha úgy érzi, meghűlt, vagy sokáig fázott odakint, semmiképp se hagyja ki!
Vitaminok és ásványi anyagok Különösen ősszel fontos odafigyelni a kiegyensúlyozott vitamin- és ásványi anyag bevitelre.
Amilyen gyakran csak lehet, kerüljön az asztalra tipikus őszi zöldség, például tök és káposzta. A tök tele van fontos vitaminokkal, és egyes kutatások eredménye szerint még a dohányzásról és az alkoholról való leszokásban is segíthet.
A káposzta pedig gazdag C-vitaminban.
Igyon elegendő folyadékot! Annak ellenére, hogy hidegebbre fordult az idő, nem szabad elfelejtkezni az elegendő folyadékfogyasztásról! A fűtés miatt a levegő szárazabb lesz, ezért is fontos, hogy a száj- és garatüreg nyálkahártyáját nedvesen tartsuk, és a kórokozók ne tudjanak megtelepedni rajta.
Pihenés A betegségek elkerülése érdekében időt kell adni szervezetünknek a pihenésre.
Elegendő alvás nélkül az immunrendszer könnyen legyengülhet. Ha úgy érzi, alváshiánya van, egyszer feküdjön le korábban este! Fürdő A kellemesen meleg fürdő nem csak a testnek tesz jót, hanem a lelket is megnyugtatja.

Forrás:Pinterest,google


vissza a többi hírhez