Termékek

Akciók
Táplálékkiegészítők Bioélelmiszerek-Superfood Reformélelmiszerek Teafüvek Natur & Biokozmetikumok Cukor-Laktóz-Glutén érzékenység Öko mosó és tisztítószerek Könyvek Biotech USA. Scitec Nutrition Pharmekal vitaminok Szafi termékek Ezerjőfű
Friss hírekért és információkért kövesd a Facebook oldalunkat!

Semmi kamu!...Beszéljünk a napvédelemről tabuk nélkül.


Minden amit a barnulásról és a napvédelemről tudnod kell!


A napfény igenis fontos bőrünk számára, mely erősíti immunrendszerünket és elősegíti a D-vitamin termelését, azonban a nem megfelelő napvédő szerek megsemmisíthetik ezt a folyamatot, sőt, káros hatással lehetnek bőrünkre. A Földön kb. 1 milliárd ember szenved D-vitamin hiányban.

A legtöbb naptej kémiai védőszer, ami az UV-A és az UV-B D-vitamin képző sugarakat blokkolja, a jóval károsabb UV-C-t pedig nem. Sajnos így se a káros sugarak, se a leégés ellen nem védenek, maximum késleltetik a leégést. Érdemes tudnod, faktorszám = ennyivel több ideig bírod leégés nélkül a napon. Tehát, ha 10 faktoros napvédőt használsz és egyébként 10 perc alatt leégnél, akkor 10X10= 100 perc után már piros pecsenyévé kezdesz alakulni.
Egy kis kitérőként azonban fontos megjegyezni, hogy lehet bármilyen csúcsszuper minőségű, természetes, nagy faktorszámú kenőcsünk, 12 és 15 óra között ne tartózkodjunk a napon, ugyanis ilyenkor a legerősebb a nap káros UV sugárzása. Ebben az időszakban érdemes behúzódni a lakásba és megebédelni, majd egy kicsit ledőlni szunyókálni. Kimondottan nagy figyelmet kell szentelni az érzékeny, fehér bőrrel rendelkezőknek, mert nagyon hamar oda lehet kozmálni. Bőr természetes védelme a nap ellen nagyon érzékeny bőrűeknél 5-10 perc, barna vagy barnulásra hajlamosak esetén 40 perc.

                  

A legtöbb, drogériában és hipermarketben kapható napvédő szerek (sőt, van néhány natúrkozmetikum is) olyan összetevőket tartalmazhatnak, amelyekkel egy egészségtudatos ember nem szívesen kenné be magát, főleg nem gyermekét. Összeírtunk egy listát, hogy mely összetevővel rendelkező krémeket, naptejeket, napvédőszereket ne használj, ugyanis rákkeltő, a sejtekre, hormonháztartásra káros hatással lehetnek:

  •     Benzophenone
  •     Oxybenzon                                                         
  •     Cinnamat
  •     PABA                                                                    
  •     Salicylate                                                                
  •     Digalloyl Trioleate
  •     Homosalate
  •     Octinoxate
  •     Methylanthranilat
  •     Avobenzon
  •     Retinylpalmitat

Javasoljuk tehát a természetes, biológiai fényvédő krémek, olajok használatát. Ezek kiszűrik a káros UV-sugarakat és beengedik a D-vitamin képzéshez szükségeseket.
Lehet, hogy még a konyhában is találsz néhányat közülük.
Ilyen például a:
                      

  • szezámolaj
    Az egyik legjobb természetes napvédő szer. A káros UV sugarak közel 30%-kát kiszűri, sőt, még egyéb más jótékony hatással is van a bőrre, ugyanis tele van antioxidánsokkal.
  • kókuszolaj
    Ugyan kevesebb, 20%-át szűri ki a káros sugaraknak, de ettől még szintén szenzációs védelmet nyújt, ráadásul kellemes illatot és csillogást kölcsönöz bőrünknek. Kiváló bőrtápláló, azonban nem tömíti el a pórusokat, mint más testápolók.
  • A mogyoróolaj és az oliva olaj szintén hasonló faktorral rendelkeznek mint a kókuszolaj, azonban jóval nehezebb olajok, míg a kókuszolaj csak egy vékony film réteget képez a bőrön, nem megakadályozva ezzel a bőr légzését.
  • kenderolaj
    Faktorszáma nem ismert, de kiváló természetes védelmet nyújt a káros sugarak ellen anélkül, hogy a D-vitamin termelést akadályozná. Az érzékeny és leégett bőrre is megfelelő regenerációt biztosít, barna, illetve lebarnult bőrre megfelelő kiváltója az alacsonyabb faktorszámú naptejeknek.
  • A jojobaolaj a shea-vaj, illetve a  kakaóvaj  kb. 4-7 faktorszámú természetes napvédőszernek minősül, viszont ezek hatása is elegendő lehet, ha belsőleg is odafigyelünk a természetes napvédelemre az alábbi módon.

Az időben történő belső védelem legalább annyira fontos, mint a külső.

Ha táplálkozásunk során megfelelő mennyiségű karotinoid tartalmú ételt, vagy kifejezetten ilyen készítményt viszünk be szervezetünkbe, akkor bőrünk káros sugarak elleni természetes védekezését erősítjük, érzékenységét csökkentjük.
A két legismertebb és leghatásosabb alfaja a Béta-karotin, illetve az astaxanthin.

A Béta-karotin az A-vitamin ún. elővitaminja, és mint tudjuk, szervezetünk megfelelő A-vitamin tartalma és folyamatos utánpótlása segít minket az egészséges barnuláshoz. A Béta-karotin felelős egyébként a sárgás színű zöldségek, gyümölcsök színéért, melyek festékanyaga a bőr hámrétegében lerakódva semlegesíti a káros anyagokat gyökfogó tulajdonságánál fogva, valamint fizikai szűrőként védi a bőrt a nap UV-sugarainak káros hatásaival szemben. Szervezetünket hozzájuttathatjuk béta-karotinnal kapszula formájában, vagy egészen egyszerűen a kertünkből elfogyasztott zöldségekből, gyümölcsökből. Ilyen például a paradicsom, sárgarépa, sárgadinnye, őszibarack, spenót, brokkoli. Ezeket a gyümölcsöket, zöldségeket egyébként is érdemes folyamatosan beépíteni étrendünkbe (a legjobb nyers formájában), de elutazásunk előtt legalább két héttel intenzívebben kezdjük meg fogyasztásukat.

Az astaxanthin az egyik leghatékonyabb napvédő karotinoid, amely főképp a vörös algákban található. Ez ugyanis megvédi az élőlényt a kiszáradástól és a káros sugaraktól a szárazabb időjárás közepette. Az astaxanthin fényvédő hatása mellett számos más jótékony hatással is bír. Kutatások szerint az egyik legjobb természetes antioxidáns (kb. 800-szor erősebb a Q10-nél), javítja a távollátást, erősíti az immunrendszert és sejtvédő hatású. Léteznek kimondottan astaxanthin kapszulák, de fontos, hogy olyat válasszunk, amely természetes astaxanthint tartalmaz.

Amit maximálisan megtehetsz a természetes napvédelemért és a káros UV-sugarak ellen:


  • szoktasd bőrödet a fényhez, a korai napsütésben menj ki az udvarra 10-20 percre
  • vigyél szervezetedbe minél több béta-karotin és astaxanthin tartalmú, nyers zöldséget, gyümölcsöt vagy természetes anyagokat tartalmazó kapszulát.
  • ne használj alumíniumot tartalmazó dezodort, szintetikus anyagokat tartalmazó krémeket, naptejeket, parfümöt.
  • ne feküdj ki a napra, ha lázas vagy, ha fotóallergén gyógyszert szedsz, vagy friss sebet szereztél.
  • még mielőtt kifeküdnél napozni, használj természetes napvédő szereket a fent említett olajok közül, vagy alkalmazd a kakaóvajat.
  • 12 és 15 óra között ne tartózkodj közvetlenül a napon
  • igyál sok vizet napozás előtt, alatt és után is.
  • ha mégis leégtél, kend be testedet shea vajjal illetve tejföllel.
  • használj napozás utáni testápoló krémet

Amit gyermekedért, kisgyermekedért tehetsz:

A természetes napvédő olajok, krémek használata mellett belülről is erősítsd bőrének ellenálló képességét, hisz az ő bőrük kifejezetten érzékeny. Kisgyermekednek mindenképp nyers zöldséget, gyümölcsöt adjál. A fent leírtakon felül a parton mindig legyen árnyékban, ha a vízbe mentek tegyél rá fehér pólót és sapkát. Ivásra alkalmas víz mindig legyen kéznél. Ne tartózkodjon 20-30 percnél tovább a napon.


forrás:Naturangyal

vissza a többi hírhez